dijous, 5 de novembre del 2009

Qui ets tu?

Uf..quins nervis, i sobretot després de veure les primeres exposicions!
Però a mida que s'anava a propant el moment els nervis es van anar difuminant, i un cop dabant de tots i exposant el meu treball va ser un tres i no res.

Vaig fer la meva exposició sobre la Zaida, una noia que conec des del primer dia aproximadament.

Pel que fa a la meva exposició, crec que, apart dels nervis, vaig estar bastant clara en l'explicació, amb la meva entonació i expressivitat.

Aqui us deixo el meu PowerPoint, espr-ho que us agradi!

dimecres, 4 de novembre del 2009

SEMINARI 3/11/09

El dimarts dia 3 d'octubre, vam començar la sesió de seminari amb el conte de la Miriam, que va exlicar un conte molt cratiu " en Bernat", o algo així... que va pintar puntets amb el dit...va estar molt bé. Després va ser el torn de la Lidia que va explicar el conte de la caputxeta vermella, va sre molt divertit, apart d'ho bé que el va explicar , la seva dolçor, els seus gestos, va ser molt divertit quan canviava l'entonació de to, quan s'equivocava amb el personatge o pels nervis es posava vermalla... va estar molt bé.


Tot seguit la Imna ens va donar unes fitxes amb uns contes d'un minut que vam tenir que lleguir a classe i així poder practicar per la lectura en veu alta que teniem dimecres a Comunicació. I vam fer exescicis de relaxació.

Aixo va ser tot, que vagi molt bé.

Seminari 29/10/09

El dijous dia 29 d'octubre, a l'hora de seminari hem començat explicant dos contes. Primer ha començat la Carla explicant el conte del "Tabalet"; ha fet servir com a suport unes imatges grans que eren relacionades amb el conte i per molt que al començament del seminari deia que estava nerviosa, ho va fer molt bé! Després va ser el meu torn, on he explicat "El vestit de l'emperador"; quan l'he acabat, m'han dit que ho he fet molt be, al principi una mica nerviós però amb la sensació que els va agradar. És així?? Us va agradar el conte?? Hem podríeu escriure un comentari.

Després dels contes, l'Imma ha portat un portàtil i un projector per poder veure webs educatives per poder visitar en grups durant la setmana blanca (que serà del dilluns 16 al divendres 20 de novembre). I d'aquesta manera hem acabat la classe.

SEMINARI 27/10/09

Aquest dimarts al seminari hem començat explicant un conte. Aquesta vegada els hi tocava explicar-lo a l'Hèlia i l'Aina, però va haver-hi la casualitat que les dos s'havien preparat el mateix conte: "El Patufet". Ha començat l'Hèlia i a mesura que l'anava explicant, quan tocava cantar la cançó que s'incolu en aquest conte "Patium, patam, patum, homes i dones del cap dret! Patim, patam, patum, no trepitxeu en Patufet!", al principi la cantava ella sola fins que ens ha fet participari l'hem ajudat a canar-la. Després l'Aina també ens anima a cantar la cançó i nosaltres ja l'hem començada a cantar des de la primera vegada que sortia en el conte; també s'ha de dir que s'ha posat dins del paper del Patufet. Però realment les dos, encara que van fer el mateix conte, ho han fet molt bé!

Després d'explicar els dos contes, l'Imma ens ha donat un formulari que havíem d'omplir del SIOE. Un cop hem omplert aquest formulari, hem parlat del treball que havíem d'entregar, "Com eren els teus mestres?" i hem començat un diàleg sobre els records dels nostres mestres, des de l'etapa d'educació infantil fins al batxillerat i d'aquesta manera hem acabat el seminari

divendres, 30 d’octubre del 2009

Interacció amb la blogosfera

Mirant per internet m'he trobat amb aquets videos, en el youtube i m'han semblat força interessant, ja que ùltimament estem treballant a l'aula tot el que fa referència a la música i els nens. I crec que es pot complementar motl bé amb ho explicat per la Ana Pulido, que són els estímuls musicals a la infància.

Les danses: A les aules els nens aprenen sobretot danses realacionades amb festes tradiconals , també coma experiencia personal, jo m'he pasat l'infancia a prenen danses tradicionals de diferents països, per tal de poder coneixer diferents cultures.



És una dansa de nens de P4.

- Cançons:els nens canten de manera espontània, aprendre-les és una activitat vivencial i lúdica.



Són nens de P3.



- Instruments: aprenen a tocar instruments de percussió i així podem cantar cançons amb acompanyament.



Són nens de P4.


Bé aixó és tot, esper-ho que us agradi!

Interacció amb la blogosfera

L'AUDICIÓ

Be, aprofitant que a la classe de música estém treballant les audicions volia expossar una mica l'experiencia que vaig tenir jo quan feia l'estada a l'empresa en una llar d'infants.

Un matí de juny, un grup de nois d'entre 8 i 12 any, germans d'un dels nens de la llar d'infants, va venir a tocar intruments, un d'ells el violí, un altre la flauta travessera i el tercer el clarinet.

Ens va costat fer-los entrar i asseure'ls, ja que els vam robar una estoneta del pati, i un cop asseguts, alguns ploraven , alguns no es volien asseure i anaven a jugar, altres miraven els nens...

Però ja quan els nois dels instruments van començar a parlar els nens van fer silenci. Van començar a tocar i els nens estaven bocavadats.Quin soroll més maco feien aquells istruments!

S'ho van passar pipa, tot i que en alguns moment els vam tenir que anar motivant per què seguissin escoltant.

Però va ser una experiència maca i que et fa aprendre molt, tant a nosaltres com a ells. A demés crec que és una part molt improtant en el seu desenvolupament tan educatiu com cognitiu i crec que és bàsic en tota educació, ja que ademés potensia la seva creativitat, l'atenció...

En els calaix del music he trobat informació que complementa molt bé el que he intentat explicar i per a qui li interessi ho podrà ampliar i investigar més sobre aquest tema.

diumenge, 25 d’octubre del 2009

PRÀCTICA AMB EL GIMP

El GIMP és un programa d'edició d'imatges digitals.És un programa lliure i gratuït, que tothom pot descarregar-se des de, per exemple, el SoftCatalà.

Ara exposaré la meva pràctica del treball amb el gimp.

La imatge original de la qual parteix el meu treball és:



En primer lloc, haviem de tallar un fragment de la imatge original i guardar-la amb un altre nom.utilitzant l'eina de retall (cutter). Jo he tallat el "camell" de sorra:





La segona part en que consistia la pàctica era reduir el nombre de píxels de la imatge. Amb això, aconseguim que la imatge pesi menys i que ocupi menys espai en la memòria. La imatge ha quedat així:








Finalment, la tercera pàctica consistirà en eliminar un element de la imatge, utilitzant l'eina de clonar (tampó) .En aquest cas jo he esborrat dos elements de l'imatge , ja que els dos quedaven malament i volia remarcar el paisatge amb la figura natural. La imatge m'ha quedat així:




Bé doncs aquí està la meva pràctica, esper-ho que us agradi.