divendres, 30 d’octubre del 2009

Interacció amb la blogosfera

L'AUDICIÓ

Be, aprofitant que a la classe de música estém treballant les audicions volia expossar una mica l'experiencia que vaig tenir jo quan feia l'estada a l'empresa en una llar d'infants.

Un matí de juny, un grup de nois d'entre 8 i 12 any, germans d'un dels nens de la llar d'infants, va venir a tocar intruments, un d'ells el violí, un altre la flauta travessera i el tercer el clarinet.

Ens va costat fer-los entrar i asseure'ls, ja que els vam robar una estoneta del pati, i un cop asseguts, alguns ploraven , alguns no es volien asseure i anaven a jugar, altres miraven els nens...

Però ja quan els nois dels instruments van començar a parlar els nens van fer silenci. Van començar a tocar i els nens estaven bocavadats.Quin soroll més maco feien aquells istruments!

S'ho van passar pipa, tot i que en alguns moment els vam tenir que anar motivant per què seguissin escoltant.

Però va ser una experiència maca i que et fa aprendre molt, tant a nosaltres com a ells. A demés crec que és una part molt improtant en el seu desenvolupament tan educatiu com cognitiu i crec que és bàsic en tota educació, ja que ademés potensia la seva creativitat, l'atenció...

En els calaix del music he trobat informació que complementa molt bé el que he intentat explicar i per a qui li interessi ho podrà ampliar i investigar més sobre aquest tema.

diumenge, 25 d’octubre del 2009

PRÀCTICA AMB EL GIMP

El GIMP és un programa d'edició d'imatges digitals.És un programa lliure i gratuït, que tothom pot descarregar-se des de, per exemple, el SoftCatalà.

Ara exposaré la meva pràctica del treball amb el gimp.

La imatge original de la qual parteix el meu treball és:



En primer lloc, haviem de tallar un fragment de la imatge original i guardar-la amb un altre nom.utilitzant l'eina de retall (cutter). Jo he tallat el "camell" de sorra:





La segona part en que consistia la pàctica era reduir el nombre de píxels de la imatge. Amb això, aconseguim que la imatge pesi menys i que ocupi menys espai en la memòria. La imatge ha quedat així:








Finalment, la tercera pàctica consistirà en eliminar un element de la imatge, utilitzant l'eina de clonar (tampó) .En aquest cas jo he esborrat dos elements de l'imatge , ja que els dos quedaven malament i volia remarcar el paisatge amb la figura natural. La imatge m'ha quedat així:




Bé doncs aquí està la meva pràctica, esper-ho que us agradi.

Wikipedia

Wiki prové de “wiki wiki” que significa ràpid en hawaià i pedia prové del grec clàssic que significa educació.

Wikipedia es va formar per crear articles per poder ser revistes i incloure-ho.

No es s’escriuen temes de discussió, perquè ja hi ha una pestanya que serveixen per les dissuasions i obrir algun debat.

Qui estigui enregistrat té la possibilitat de modificar la informació, però sempre aportant informació fiable.

Es pot bloquejar una pàgina de la wikipedia, però això ho fa un grup de persones que es dediquen a revisar-ho tot.


-La nostra labor és:

Si trobem alguna informació incorrecte a la wikipedia modificar-ho. Entre tots podem donar una bona informació per altres persones ja que alguna vegada hem fet servir la informació que apareix, per tant, no estria de més que nosaltres també poguéssim ajudar a altres persones. Hem de col·laborar en aquesta tasca i aconseguir enllaçar la informació.

Per tant, diem que la intel·ligència del col·lectiu predomina en les intel·ligències individuals.


-Les llengües en la wikipedia.

Pel que fa a la llengua, podem buscar una informació en diferents llengües. Depèn de qui escrigui els paràgrafs o apartats seran més llargs o més curts. La realitat no és única a la vida i és complexa, per tant, hem de fer arribar això als infants.


-Què podem fer amb els infants per explicar-li’n que la realitat no és única?

Mostrant la complexitat i la diferenciació de les coses com ara que la chocolata no tan sols serveix per menjar-la sinó també per a pintar o bé ensenyar diverses pomes i que aquestes poden ser vermella o verda. Aquesta seria una bona manera de començar a explicar-li’n sobre la complexitat de la vida i els punts de vistes existents.



-Què és la Wikimedia Commons?

És un pojecte que té a veure amb les llicencies del Creative Commons. És una web que quan, per exemple, busquem una fotografia hi ha com una mena de fitxa que ens dóna la informació d’on procedeix la fotografia i tota la informació necessària per tal de respectar el dret d’autor. Per tant, és quelcom per poder compartir tot respectant aquestes llicencies.

WIKIS

A diferència dels blocs els wikis poden fer diverses funcions, com ara, organitzar i escriure; en el wiki es poden modificar directament la informació que hi ha, per tant, es més col·laboratiu que els blocs. En els blocs tot hi haver comentaris, aquests no poden ser modificats.

Així doncs, per les creacions col·lectives és millor fer servir els wikis.


Utilitats dels wikis en les aules?

A les aules es podrien fer varies coses amb els wikis, uns dels exemples serien els següents: contes enllaçats, desar recursos dels mestres, com ara uns problemes de matemàtiques, fer webs d’una escola en un wiki, però que estuquin protegits ja que així la informació podria ser modificada pels usuaris que tinguessin la contrasenya.

dijous, 22 d’octubre del 2009

Seminari 2i/10/09

Bé, us faré un breu resum de la classe del dimarts.

Vam començar la classe amb les explicacions dels contes. La primera en explicar-ho va ser la Roser que va explicar el conte d’un gegant dolen, el qual els nens van esborrar...No sé qui títol té. Per`r la seva intervenció va ser presa dels nervis cosa que ens va servir d’al·licient per començar una conversa envers aquets.

La segona en explicar-ho va ser la Xènia, que va explicar el conte de la Rateta que escombrava les escaletes. Ho va fer força bé!

Desprès d’això ,en parelles, vam començar a treballar amb el treball que havíem fet del llibre “Educació i vida quotidiana” exposant així el perquè havíem triat els dos capítols.

D’això van derivar els temes de la mort, el qual vam estar discutint, i el de la protecció que els nostres pares feien sobre nostre.

Finalment l’Anna va exposar la noticia que avia trobat, la qual ens va deixar a tot molt confusos, ja que deia que en una escola la directora havia prohibit que hi haguessin mostres d’afecte entre els alumnes.

Això es un breu resum del passat dimarts, ens veiem en la pròxima publicació!

dilluns, 19 d’octubre del 2009

Pràctica de Megapixels







Conceptes importants d'imatge digital


Les imatges que solem tractar, les que provenen de les nostres càmares digitals o les que escanegem a partir d'una imatge en paper, pertanyen a un tipus d'imatge que anomenem mapa de bits. Aquest tipus d'imatges es manipulen amb el Gimp o amb el Photoshop. Aquest tipus d'imatges es composen d'una àrea rectangular a partir d'una matriu de punts anomenats píxels. Les característiques més importants d'aquestes imatges són:

-La grandària, que és la quantitat de píxels que té la imatge. Es mesura amb la quantitat de píxels horitzontals multiplicats per la de píxels verticals. Si tractem les imatges del bloc (per exemple, amb el Gimp) abans de penjar-les i en reduïm la grandària (escalant) podrem aconseguir que el bloc funcioni més ràpid.
-El pes, que és el que ocupa la imatge en memòria i es mesura en Bytes o algun dels seus múltiples. La relació entre unitats de mesura és la següent:
1000 Bytes = 1 MB (MegaByte)
1000 MB = 1 GB (GigaByte)
1000 GB = 1 TB (TeraByte)

- La profunditat de color, que és el número de colors màxim que pot arribar a tenir la imatge. Com més colors tingui la imatge, més realista serà. Habitualment, els mapes de bits solen tenir 16 milions de colors.

- La resolució, que és la relació entre el número de píxels i l'espai físic que ocupa. Se sol mesurar en ppp (píxels per polzada). És una mesura de proporció que ens dóna la definició. Aquesta característica està condicionada per les possibilitats del medi físic (pantalla, paper..). Cal tenir en compte a l'hora d'imprimir que les pantalles (72 ppp) treballen amb menys resolució que les impressores (300, 600, 1200 ppp).

Podem trobar diferents formats d'arxiu de les imatges digitals (jpg, gif, bmp...).