diumenge, 11 d’octubre del 2009

Escriure, llegir, parlar i escoltar

Aquets són els apunts de la classe de comunicació del dia 08/10/2009: Esper-ho que us serveixin.
Com ha de ser el perfil d'un bon comunicador?

- Ha de parlar amb claredat, amb les respectives pauses, vocalitzant, gesticulant i pronunciant correctament, amb un to adient amb pujades i baixades, per així, captar encara més l'atenció del públic.
- Amb un text ben estructurat.
- Ha de ser coneixedor de la matèria i de l'audiència a part de tenir un bon coneixement del camp lèxic i semàntic de la llengua.
- Ha d'aportar al públic confiança i credibilitat.
- Que tingui un alt grau de convicció i persuasió.
- Ha de tenir un bon suport tècnic per a dur a terme una bona comunicació.

Marta Riera, Nerea Fulgencio, Laia Nieves, Anna Pulido, Zaida Diaz, Mireia Luque, Laura Rovira i Júlia.G Castells

Processos que s’ha de seguir per escriure:

- Planificar: fer un petit guió del que vols escriure.
- Redactar: Redactar amb paraules adequades el què has planificat amb coherència i cohesió.
- Revisar: un cop redactat, s’ha de revisar, veure si hi ha faltes d’ortografia, els signes de puntuació siguin correctes, que l’estructura estigui ben feta, el vocabulari, etc.

Quan llegim

No és el mateix llegir en veu baixa o per un mateix que llegir en veu alta, per tant, tot depèn del següent:
- Destinatari: si és per tu o per una altra persona. Això també passa quan escrivim, ja que no escriurem igual si és per nosaltres o per un company/a de classe. Influeix, per tant, el destinatari.
- Lectura: com hem esmentat tot dependrà si llegim per nosaltres, que segurament ens saltarem paraules o llegirem més ràpid, que no pas si ho llegim per a una altra persona ja que estarem nerviosos o intentarem fer tot el bé possible.
- Implicació al llegir: el to de veu, les pauses, l’entonació, etc. són factors importantíssims a l’hora de llegir.
- Interpretació: de vegades estan entre línies.

Parlar

En el parlar és important el tipus d’intervenció, aquesta pot ser:
- Espontània: que tu mateix, voluntàriament, parlis davant d’una o més persones.
- Demanada: que hagi de ser el professor/a que et demani que parlis o expliquis quelcom.

L’escolta

Quan s’escolta és important seure adequadament, amb bona postura i atent/a, respectar l’espai entre les dues persones, escoltar sense interrompre el que parla, etc.
Per tant, hem de tenir les condicions necessàries tan per comunicar-nos com per escoltar.

Extret del bloc de Julia Ginita i amb informació què eh aportat jo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sóc la Laia Nieves, estudiant de primer curs del Grau d'Educació Infantil a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna.
Aquest bloc esta destinat a facilitar el recull de idees, treballs...les quals aniré penjant periòdicament els treball que vagi elaborant durant aquest curs.
Fins aviat!