dijous, 24 de desembre del 2009

Valoració final del bloc


Només pel fet d'arrivar a classe, el primer dia, i veure que era en l'aula dels ordinadors ja em va agafar por. I Quan en Jordi ens va explicar què era un bloc i que en teniem que fer-nos un per anar-hi penjant informacions, treballs, valoracions... vaig pensar que d'aquesta no me'n sortiria!

No obstant,a mesura que anava passant el temps i anàvem , a més del bloc, fent altres activitats vaig descobrir que allò no era ni tant dificil, ni tant complicat com em creia, i que a més a més anava descobrint coses que m'interessaven molt. Això de poder compartir treballs apunts aamb alte gent és molt gratificant.
Penso que he après a fer moltíssimes coses amb el bloc i a a sobre les TIC m'han permés conèixer moltissims programes i pàgines webs que em poden se d'utilitat de cara a un futur no molt llunyà.

Com en Jordi va dir, he triat dues de les activitats de TIC que més m'aguessin agradat. Bé la primera és el Movie Maker, que tot i jo ja l'havia treballat em sembla una eina molt útil i estética a lhora de fer presentacions. I la segona es el JClic, que ho he trobat ho més original que em odria haver imaginat, i de cara als infants et pot proporcionar molta utilitat. Per finalitzar volia despedir-me i dir que estic molt contenta de tot el que he après en aquesta assignatura, ja que, em farà molt servei en un futur.

BON NADAL!

Acomiadament del seminari

Bé, aquest dimarts va ser l'últim dia de seminari d'aquest any, ja que l'any que bé, quan tornem de "vacances" seguirem fent seminari, però, amb un grup de gent i un tutor/a diferent.

Al principi tot és nou, l'escola, els professors, els companys, però de mica en mica a les classes es va generant un apropament general. El seminari m'ha sigut de molta utilitat pel fet del companyerisme que hi havia, la facilitat d'obrir-te i expressar-te davant de molta gent, en un principi, desconeguda...


Recapacitant t'anredones que des del principi el seminari t'ha aportat aquella empenta que necessitaves per obrir-te i fer-te agafar més conciança en tu mateix en aquesta nova etapa de la vida que just acava de començar. Esper-ho que el proper seminari sigui tant familiar, per així dir-ho, com en que acava d'acavar, tant per els alumnes com per la tutora, la Imma.


Gràcies a tots. I bon nadal!

Territori:llegenda Holansesa.

Aquest dimecres 16, vam exposar, la Zaida Díaz i jo, el nostre treball de territori. Vam decidir explicar una llegenda Holandesa (la llegenda de Witte Wiven). Aquesta llegenda va succeir a Zwiep i parla d’amor i d’ espectres. Les Witte Wiven eren, com bé indica el seu nom, viudes blanques que es presentaven en forma d’espectre, i el poble, cada cop que hi havia boira s’espantaven perquè pensaven que eren les witten Wiven que els hi venien a fer mal. Apartir d'aquì comança l¡història d'amor ente la Johanna i l'Albert.


Bé, aquí us deixo el Power Point que vam utilitzar com a suport per la nostra llegenda, no s'apresien les accions, i moviments, però us fareu una lleugera idea. Esper-ho que us agradi:


Debat

El passat 2 de desembre vam haver d’exposar el nostre tema de debat a l'assignatura de Comunicació oral, escrita i digital, en el que vam tractar " el despido improcedente de un professor por utilizar las TIC".
Ens vam dividir en 4 persones a favor del tema i 4 en contra. Jo estaba en contra de l'acomiadament, cosa que em va resultar bastant dificil de defendre, ja que no hi havia una base sólida on agafar-se.
Vam començar el debat a partir d’una notícia que vam trobar a Internet i a partir d’aquesta notícia, vam començar a debatre.

Penso que va ser una bona experiència ja que en molts moments de la nostra vida, haurem de debatre sobre un tema i que millor que experimentar-ho a classe.
Al principi vam començar amb nervis i a mida que vam anar avançant ens vam anar cant en el tema i sens van passar.


Recitació

El dimecres 9 de desembre, ens va tocar representar la recitació a la Zaida Díazi a mi. Vam escollir una cançó i vam fer una mica de teatre per tal de que no fossin totes les recitacions iguals i fer passar una bona estona als altres. Encara que fos una cançó, nosaltres la vam fer com una recitació.Va ser una part de la cançó de Pimpinela "Pega la vuelta", i aquí os deixo la cançó sencera.

Aqui us deixo la cançó!

TIC i els mestres

Reflexió de les Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologies.`

  • Hem d’anar més enllà de les nostres competències digitals.
  • Sempre donem reconeixem i referències aquelles persones que ens han facilitat tan l’aprenentatge com la informació adquirida.
  • Hem de mirar amb visó de futur, per tant, tot allò que hem après mitjançant les TiC ho aprendran i viuran els nostres alumnes.
  • Acabarem ser tothom uns ciutadans digitals.


M'agradaria destacar uns quants punts que crec que són importants:

a) Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari', així com les aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió.

b) Els docents han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petits grups i amb alumnes sols.

c) Els docents han de ser capaços d'utilitzar xarxes de recursos per ajudar als estudiants a col·laborar, accedir a la informació i comunicar amb experts externs, a fi d'analitzar i resoldre els problemes que s'hagin escollit.

d) Els docents han de ser capaços de desenvolupar un paper de lideratge en la formació dels seus col·legues, així com en l'elaboració i aplicació d'una concepció de la seva escola com comunitat basada en la innovació i l'aprenentatge permanent, enriquits per les TIC.


Aquets punts son recollits dins les Normes de la UNESCO i tot hi que hi ha altres punts que crec que també són importants, he volgut destacar aquets ja que en ells es recullen algunes de les coses que hem parlat a classe.

Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia

Competència digital

És evident que avui en dia mana la tecnologia, així doncs, tan petits com grans han està alerta a les TIC.
Les competències digitals no són quelcom innat, sinó que s'ha d'aprendre al llarg del temps. És cert que mercès les TIC ens facilita la comunicació tan amb els docents com amb els alumnes i aquesta ens facilitarà també a la nostra vida professional, perquè ens podrem comunicar tan amb els altres docents de la professiño com amb els pares.
Com hem pogut observar, durant el curs acadèmic, s'ha anat fent activitats amb les TIC. Aquestes es poden realitzar sense cap mena de problema amb els infants com ara jocs intercatius mitjançant les TIC.
Tot i així, hem d'anar renovant i reciclant els nostres coneixements sobre les noves tecnologies, ja que aquestes sempre està en constant canvi.
Podem destacar dos documents que diuen les diactrius que els docents haurien d'adquirir:

  • Normes UNESCO: Nocions bàsiques de tecnologia, aprofundiment de coneixements i Creació de coneixements.
  • Normes de la ISTE: Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents (diu en què haurien de ser competents els docents) i Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants.


En l'Educació Infantil, els infants, han d'adquirir una sèrie de capacitats on a Primària es converitiran en competències bàsiques.