diumenge, 25 d’octubre del 2009

PRÀCTICA AMB EL GIMP

El GIMP és un programa d'edició d'imatges digitals.És un programa lliure i gratuït, que tothom pot descarregar-se des de, per exemple, el SoftCatalà.

Ara exposaré la meva pràctica del treball amb el gimp.

La imatge original de la qual parteix el meu treball és:



En primer lloc, haviem de tallar un fragment de la imatge original i guardar-la amb un altre nom.utilitzant l'eina de retall (cutter). Jo he tallat el "camell" de sorra:





La segona part en que consistia la pàctica era reduir el nombre de píxels de la imatge. Amb això, aconseguim que la imatge pesi menys i que ocupi menys espai en la memòria. La imatge ha quedat així:








Finalment, la tercera pàctica consistirà en eliminar un element de la imatge, utilitzant l'eina de clonar (tampó) .En aquest cas jo he esborrat dos elements de l'imatge , ja que els dos quedaven malament i volia remarcar el paisatge amb la figura natural. La imatge m'ha quedat així:




Bé doncs aquí està la meva pràctica, esper-ho que us agradi.

Wikipedia

Wiki prové de “wiki wiki” que significa ràpid en hawaià i pedia prové del grec clàssic que significa educació.

Wikipedia es va formar per crear articles per poder ser revistes i incloure-ho.

No es s’escriuen temes de discussió, perquè ja hi ha una pestanya que serveixen per les dissuasions i obrir algun debat.

Qui estigui enregistrat té la possibilitat de modificar la informació, però sempre aportant informació fiable.

Es pot bloquejar una pàgina de la wikipedia, però això ho fa un grup de persones que es dediquen a revisar-ho tot.


-La nostra labor és:

Si trobem alguna informació incorrecte a la wikipedia modificar-ho. Entre tots podem donar una bona informació per altres persones ja que alguna vegada hem fet servir la informació que apareix, per tant, no estria de més que nosaltres també poguéssim ajudar a altres persones. Hem de col·laborar en aquesta tasca i aconseguir enllaçar la informació.

Per tant, diem que la intel·ligència del col·lectiu predomina en les intel·ligències individuals.


-Les llengües en la wikipedia.

Pel que fa a la llengua, podem buscar una informació en diferents llengües. Depèn de qui escrigui els paràgrafs o apartats seran més llargs o més curts. La realitat no és única a la vida i és complexa, per tant, hem de fer arribar això als infants.


-Què podem fer amb els infants per explicar-li’n que la realitat no és única?

Mostrant la complexitat i la diferenciació de les coses com ara que la chocolata no tan sols serveix per menjar-la sinó també per a pintar o bé ensenyar diverses pomes i que aquestes poden ser vermella o verda. Aquesta seria una bona manera de començar a explicar-li’n sobre la complexitat de la vida i els punts de vistes existents.



-Què és la Wikimedia Commons?

És un pojecte que té a veure amb les llicencies del Creative Commons. És una web que quan, per exemple, busquem una fotografia hi ha com una mena de fitxa que ens dóna la informació d’on procedeix la fotografia i tota la informació necessària per tal de respectar el dret d’autor. Per tant, és quelcom per poder compartir tot respectant aquestes llicencies.

WIKIS

A diferència dels blocs els wikis poden fer diverses funcions, com ara, organitzar i escriure; en el wiki es poden modificar directament la informació que hi ha, per tant, es més col·laboratiu que els blocs. En els blocs tot hi haver comentaris, aquests no poden ser modificats.

Així doncs, per les creacions col·lectives és millor fer servir els wikis.


Utilitats dels wikis en les aules?

A les aules es podrien fer varies coses amb els wikis, uns dels exemples serien els següents: contes enllaçats, desar recursos dels mestres, com ara uns problemes de matemàtiques, fer webs d’una escola en un wiki, però que estuquin protegits ja que així la informació podria ser modificada pels usuaris que tinguessin la contrasenya.