dijous, 24 de desembre del 2009

TIC i els mestres

Reflexió de les Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologies.`

  • Hem d’anar més enllà de les nostres competències digitals.
  • Sempre donem reconeixem i referències aquelles persones que ens han facilitat tan l’aprenentatge com la informació adquirida.
  • Hem de mirar amb visó de futur, per tant, tot allò que hem après mitjançant les TiC ho aprendran i viuran els nostres alumnes.
  • Acabarem ser tothom uns ciutadans digitals.


M'agradaria destacar uns quants punts que crec que són importants:

a) Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari', així com les aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió.

b) Els docents han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petits grups i amb alumnes sols.

c) Els docents han de ser capaços d'utilitzar xarxes de recursos per ajudar als estudiants a col·laborar, accedir a la informació i comunicar amb experts externs, a fi d'analitzar i resoldre els problemes que s'hagin escollit.

d) Els docents han de ser capaços de desenvolupar un paper de lideratge en la formació dels seus col·legues, així com en l'elaboració i aplicació d'una concepció de la seva escola com comunitat basada en la innovació i l'aprenentatge permanent, enriquits per les TIC.


Aquets punts son recollits dins les Normes de la UNESCO i tot hi que hi ha altres punts que crec que també són importants, he volgut destacar aquets ja que en ells es recullen algunes de les coses que hem parlat a classe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sóc la Laia Nieves, estudiant de primer curs del Grau d'Educació Infantil a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna.
Aquest bloc esta destinat a facilitar el recull de idees, treballs...les quals aniré penjant periòdicament els treball que vagi elaborant durant aquest curs.
Fins aviat!